Elektrowóz Vectron EU46-504 PKP Cargo
Lokomotywa elektryczna seria 193 PKP Cargo, Epoka VI.
Wydanie lokomotywy wielosystemowej.
Model dla prądu stałego z gniazdem PluX22.
Całkowita nowa konstrukcja z wieloma osobno montowanymi częściami.
- Zgodnie z oryginałem wyposażenie dachu.
- Delikatne wózki wagonowe oraz części przeznaczone do montażu
- Metalowe uchwyty ręczne przy wejściach
- Dokładne wydanie dźwięku zależne od wersji prądowej
- Wydanie po raz pierwszy 16bit dźwięku dla jeszcze lepszego wyniku
Cztery pantografy. Silnik z kołem zamachowym. Napęd na cztery osie, dwie osie z gumkami przyczepności owymi. Gniazdo sprzęgu według NEM 362 z kinematyką krótkiego sprzęgu. LED oświetlenie trzy częściowe biało/czerwone z kierunkiem jazdy zmienne.
Premiera 2017
Kryty wagon towarowy typu Gbs-x PKP
- Producent: Roco
- Nr artykułu: 73929
- EAN: 9005033739294
- Skala: H0
- Spółka kolejowa: PKP
- Epoka: VI
- System elektryczny: Prąd stały DC
- Dekoder cyfrowy: brak
- Gniazdo sterowania cyfrowego: gniazdo sterowania cyfrowego PluX22
- Silnik: 5-polowy
- Koło zamachowe: Tak
- Ilość osi napędzanych: 4
- Obręcze gumowe: 2
- Długość ze zderzakami: 218 mm
- Typ sprzęgu:
- gniazdo zgodne z NEM 362 wyposażone w kinematykę krótkiego sprzęgu
- Oświetlenie czołowe:
- 3-punktowe zależne od kierunku jazdy / 2-punktowe oświetlenie końcowe zależne od kierunku jazdy
- oświetlenie czołowe LED
- Data wydania: 2017
Rodzina lokomotyw Vectron to najnowocześniejsza modułowa konstrukcja Siemensa funkcjonująca na europejskich rynkach kolejowych od kilku lat.
Są to pojazdy jedno- i wielosystemowe, które z powodzeniem obsługują transgraniczny ruch pasażerski i towarowy. Ich maksymalna prędkość eksploatacyjna wynosi 200 km/h.
Zastosowane warianty wyposażenia pozwalają na pracę w różnych systemach zasilania trakcyjnego i w różnych wariantach mocy.
Vectron łączy to, co sprawdzone, z wybiegającą w przyszłość strategią oraz innowacyjnością. Do jego konstrukcji wykorzystano doświadczenia zebrane przy wcześniejszych platformach lokomotyw Siemens – Eurosprinter i Eurorunner. Wśród nich można wymienić m.in.:
- Wydajność – przenoszenie siły pociągowej przez czop skrętu
- Moc – wykorzystanie mechanizmu napędowego z wałem drążonym małego koła zębatego i wielopłytkowym sprzęgłem elastycznym
- Wytrzymałość – przeglądy cyklu utrzymania poziomu 1. do 3. co 30 tys. km, utrzymanie pojazdu kolejowego na poziomie 4. po osiągnięciu 1,2 mln km.
- Ekologia – efektywne wykorzystywanie energii hamowania i zastosowanie
w konstrukcji pojazdu materiałów, z których 98% nadaje się do recyklingu - Bezpieczeństwo – zastosowanie szeregu elementów pochłaniających energię ewentualnego zderzenia i wymienialnego czoła minimalizującego jego skutki i ułatwiającego wykonanie naprawy